شیوه های جدید ساخت اسپری زعفران در ایران

شیوه های جدید ساخت اسپری زعفران در ایران

شیوه های جدید ساخت اسپری زعفران در ایران

ساخت اسپری زعفران ابتدا فقط در کشور های اروپایی صورت می گرفت و وارد بازار ایران نیز می شد اما در طی سالیان اخیر با پیشرفت علم و کشف شیوه های جدید ساخت این کالای ارزشمند در ایران نیز میسر شد.

ساخت اسپری زعفران چگونه صورت می پذیرد؟

شیوه های جدید ساخت اسپری زعفران در ایران

 در ساخت اسپری زعفران فقط از آب آشامیدنی و زعفران خالص استفاده می شود. در ابتدا آب آشامیدنی باید تصفیه و استریل شود سپس آب را تا دمای معینی داغ می کنند.

 در مرحله ی بعد زعفرانی که از قبل توسط دستگاه پودر شده است را توسط دستگاه مکش به تانکر آب اضافه می کنند  و آن را در همان حالت چند ساعت نگه می دارند تا به خوبی  دم بکشد. و در انتها مایع آماده شده را به قوطی های اسپری منتقل می کنند.

در داخل قوطی، کیسه آلومینیومی قرار دارد که مایع زعفران را در آن می ریزند تا از ورود نور و هوا جلوگیری شود. با این کار مایع زعفران با ماندگاری بالا داخل قوطی حفظ می شود چون عدم وجود هوا در آنجا از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

 فضای بین قوطی و کیسه ی آلومینیومی را با گاز نیتروژن پر می کنند. فشاری که نیتروژن به کیسه می آورد باعث خروج مایع تا آخرین قطره از داخل کیسه می شود.

شرکت های تولید کننده اسپری زعفران در ایران

شیوه های جدید ساخت اسپری زعفران در ایران

ساخت اسپری زعفران در چندین شرکت داخلی از جمله؛ زرپاش، زرافشان، بهرامن، حمید، فرادیس، سحر خیز و دکتر بیز صورت می گیرد. تا قبل از ساخت اسپری زعفران در داخل کشور بازار این کالا به دست شرکت های خارجی بود.

 اما با وجود تولید داخلی نه تنها واردات این کالا بسیار کاهش یافت بلکه با توجه به مرغوبیت کالاهای ایرانی، بازار صادرات اسپری زعفران روز به روز سیر صعودی دارد.

فواید اسپری زعفران

شیوه های جدید ساخت اسپری زعفران در ایران

با وجود مشغله های زندگی و ضیق وقت، تکنولوژی به دنبال ساخت کالا هایی است که کار بشر را راحت کند. ساخت اسپری زعفران یکی از این موارد است. چون با وجود اسپری زعفران دیگر نیازی به ساییدن و دم کردن نیست.

اسپری زعفران را می توان در پخت انواع خورشت ها و شیرینی جاتی که به زعفران نیاز دارند به کار برد. برای تزیئین برنج می توان شکل های بسیار زیبایی را با این اسپری خلق کرد.

یکی  دیگر از فواید ساخت اسپری زعفران کمک به اقتصاد خانوار است زیرا با وجود گرانی زعفران خرید این محصول با قیمت مناسب و همان خواص زعفران ممکن شده است. برای خرید اسپری زعفران در حجم های بالا و مستقیم از کارخانه کافیست به سایت فرانیز مراجعه کنید.

Call Now Buttonسوال داری، من اینجام!